|
|
2020. június 3., szerda 11:32 |
Az Állami Számvevőszék közleménye |
|
Budapest, 2020. június 3., szerda (OS) - ÁSZ-elemzés: Erősödött a politikai hirdetések átláthatósága, a közösségi média viszont egyre nagyobb szerepet kap |
A hagyományos médiatermékek esetében erősödött a politikai
hirdetések átláthatósága és elszámoltathatósága a 2010-től több
ütemben megújított jogszabályi előírások eredményeként – erre a
következtetésre jutott az Állami Számvevőszék legfrissebb elemzése.
Az ÁSZ elemzői ugyanakkor arra is felhívják a figyelmet, hogy a
politikai hirdetések megjelenési felülete az elmúlt években egyre
nagyobb arányban a közösségi média irányába tolódott el. A közösségi
médiafelületeken megjelenő, politikai hirdetés jellegű tartalmak
ugyanakkor a választási törvényben nem nevesített kampányeszközök.
Az ÁSZ elemzése a jelenlegi hazai jogi szabályozás értékelési
alapján leszögezi: jelenleg a közösségi médiában megjelenő,
politikai hirdetés jellegű tartalmak a választási törvényben nem
nevesített kampányeszköznek minősülnek, mivel a választói akarat
befolyásolására, vagy annak megkísérlésére alkalmas eszközök. Ez
pedig azt eredményezi, hogy kampányidőszakban történő használatuk a
kampánytevékenység kategóriájába tartozik. Az ÁSZ elemzői felhívják
a figyelmet, hogy a politikai hirdetések szabályozásához kapcsolódó
jogalkotói szándék a közösségi média felületein közzétett politikai
hirdetés jellegű tartalmak esetében jelenleg nem teljes körűen
biztosított.
Bővebben az elemzésről:
https://www.aszhirportal.hu/hu/hirek/politikai-hirdetesek-ezt-mondjak-az-asz-elemzoi
Horváth Bálint, szóvivő
Kiadó: Állami Számvevőszék
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|