|
|
2022. december 9., péntek 13:00 |
Az LMP - Magyarország Zöld Pártja közleménye (1. rész) |
|
Budapest, 2022. december 9., péntek (OS) - A trieszti kikötő zárójelbe teszi a Budapest-Belgrád vasúti beruházást - |
Szijjártó Péter külügyminiszter a héten Olaszországban jelentette
be, hogy a trieszti kikötő magyar tulajdonú része 2026-ban
megkezdheti a működését. Állítása szerint ezzel a kormány célja,
hogy "a magyar cégek minél gyorsabban és zökkenőmentesebben
juthassanak tengeri kijárathoz". Mi, zöldek évek óta hangoztatjuk,
hogy finoman szólva sem logikus több ezer millió forintért kikötőt
vennie a magyar államnak.
A magyar kormány szerint azért van szükség a kikötőre, mert így
Pireuszból a hajók eljutnak Triesztig és vissza. Ha ezt még el is
fogadjuk, akkor viszont a Budapest-Belgrád vasútvonal beruházását
teszi éppen maga a kormány teljesen zárójelbe. A magyar
adófizetőknek közel 1000 milliárd forintba kerülő, kínai
gigahitelből megvalósuló vasútprojekt elvileg pont azt a célt
szolgálná a kormány egy másik állítása szerint, hogy a pireuszi
kikötőkből az áruk el tudjanak jutni Közép-Európába. A trieszti
kikötői projekttel tehát éppen a koronaékszernek tartott
beruházásukat teszik teljesen értelmetlenné és okafogyottá
Kiadó: LMP - Magyarország Zöld Pártja
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|