|
|
2011. május 16., hétfő 12:13 |
Május 17. Gyermek lelkisegély-szolgálatok nemzetközi világnapja |
|
Budapest, 2011. május 16., hétfő (OS) - 2007 óta május 17-én
ünnepeljük a gyermek lelkisegély-szolgálatok nemzetközi világnapját.
A gyerekek, fiatalok számára működtetett telefonos
lelkisegély-szolgálatokat a Child Helpline International fogja össze
világszerte. A globális hálózat célja a gyermeki jogok
érvényesítése, a gyermekek védelme, meghallgatása és segítése. A
szervezet alapító tagja a 1993 óta működő kiemelten közhasznú Kék
Vonal Gyermekkrízis Alapítvány |
A Child Helpline International 2003-ban jött létre és ma már 133
országból vannak tagjai. 2010-ben a CHI tagjaihoz összesen több mint
14 millió megkeresés érkezett. Egy-egy tagszervezethez átlagosan 10
olyan hívás érkezik egy nap, amikor a gyerekek erőszak vagy
visszaélés miatt telefonálnak. Azokban az országokban, ahol a
gyermekvédelmi rendszer hiányos, nem nyújt megfelelő ellátást, nagy
szerepe van ezeknek a szolgálatoknak abban, hogy képviselje a
gyermekek érdekeit és kitöltse a gyermekvédelmi rendszerben meglévő
űrt. Sokszor ezek az anonim szolgálatok azok, ahová egy bajba került
gyermek legelőször fordul segítségért. A lelkisegély-szolgáltok
kiemelt célja az öngyilkosságok prevenciója, és ennek része a krízis
intervención túl a hosszú távú segítség megszervezése is. Az
alacsony küszöb közös jellemzője a tagoknak: azaz a gyerekek akkor
és úgy kérhetnek segítséget, ahogy az nekik a leginkább megfelelő,
biztonságos és bizalmas környezetben tehetik ezt meg, névtelenül,
titoktartás mellett és ingyenesen. A CHI tagsága közös alapelvek
mentén dolgozik, egységes szakmai színvonalon nyújt segítséget, a
tagszervezetek rendszeresen megosztják egymással jó gyakorlataikat,
tapasztalataikat – mindebben a hálózat magyarországi alapítótagja a
Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány a kezdetektől aktív szerepet
vállal. A Child Helpline International idei évi szlogenje: Még több
gyermek számára biztosítunk elérést az infokommunikációs
technológiák révén. Világszerte tendencia, hogy a gyermektelefonok
bővítsék szolgáltatásaikat, hogy minél több gyermek számára
elérhetővé váljanak és lépést tartsanak a kommunikáció és a
technológiák fejlődésével. Így a legtöbb szolgálat már nyújt online
tanácsadást is: e-mailben és chaten is biztosítanak konzultációs
felületet a krízisben lévő tizenéveseknek. Ennek megfelelően a Kék
Vonal Gyermekkrízis Alapítvány 2010 áprilisában elindította chat
szolgáltatását, és hamarosan új, interaktív elemekben és a tizenéves
korosztályt informáló tartalmakban gazdag honlappal igyekszünk
elérni még több támogatásra, meghallgatásra vagy konkrét segítségre
szoruló gyereket és fiatalt. info@kek-vonal.hu
Kiadó: Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az
OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a
közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|