|
|
2014. július 26., szombat 12:53 |
A Párbeszéd Magyarországért Párt közleménye |
|
Budapest, 2014. július 26., szombat (OS) - A vasút új, a
biztonság a régi – életveszély milliárdokért |
Hegesztetlen sínek, megsüllyedő alépítmény, rosszul működő
biztonsági berendezések – ez jellemzi a vasútépítéseket. Naponta 14
ezer ember szeretne vonattal bejutni Budapestre az esztergomi
térségből, mely vonal első szakaszát suttyomban átadták tavaly
decemberben, de a fontosabb szakasz még nem tart sehol. A MÁV 2.
számú fővonalát az emberek kínjukban "félkettesnek" csúfolják.
Már látszik, hogy a 2014 végi meghosszabbított határidőt sem
tudják tartani a beruházók. Eddig a kisajátítás elhúzódására
hivatkoztak, most a közműcégek lassú ügyintézésére fogják a
késedelmet. Ez a vasútvonal kínosan lassan és gyanúsan drágán készül.
Egyre több horrorisztikus eseményről lehet hallani a vasúti
biztonság hiányával kapcsolatban, az elmúlt egy évben a váci vonalon
kétszer, Kelenföldön pedig egyszer fordult elő "szembemenesztés", és
csak néhány másodpercen múlott, hogy nem történt vasúti katasztrófa.
A kormánynak kiemelten kellene kezelni a vasúti beruházások és a
közlekedésbiztonság kérdését. Hihetetlen összegeket költenek el
ellenőrizhetetlen módon, de a közösségi közlekedés nem lesz
fejlettebb és biztonságosabb. Az Együtt-PM a beruházások
felgyorsítását és a vasúti biztonság növelését követeli!
Szilágyi László, az Együtt-PM szakpolitikusa
Kiadó: Párbeszéd Magyarországért Párt
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az
OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a
közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|