2017. december 5., kedd 16:46 |
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye (3. rész) |
|
Budapest, 2017. december 5., kedd (OS) - Megalakult a Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó |
A testület tanácsi következtetésekben értékelte a Transzeurópai
Közlekedési Hálózat (TEN-T) és az Európai Hálózatfinanszírozási
Eszköz (CEF) közlekedési elemei végrehajtásának előrehaladását. A
magyar delegáció vezetője elmondta: a CEF sikeres eszköze a közös
közlekedéspolitikai célok megvalósításának. Magyarország a nemzeti
kohéziós borítékját teljes egészében felhasználta, a konstrukció
megőrzendő erősségének tartja a gyors pályázat-értékelést és
döntéshozatalt. A következő többéves pénzügy keret időszakban a CEF
pénzügyi támogatás fő formájának változatlanul vissza nem
térítendőnek kellene lennie – emelte ki az államtitkár.
Az útdíj-rendszerek jövőjéről szóló politikai vitában Homolya
Róbert rögzítette: Magyarország már 2013-ban bevezette a megtett
úttal arányos díjszedést a 3,5 tonna feletti tehergépjárművekre.
Határozott nemzeti álláspont, hogy a más járműkategóriákra való
kiterjesztés nem tehető uniós szinten kötelezővé, e kérdés
eldöntésének tagállami hatáskörben kell maradnia. Az autóbuszok és
személygépkocsik megtett úttal arányos díjfizetése jelentősen
megnövelné a díjköteles utakat gyakran használó magánszemélyek
költségeit.
Kiadó: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OS Országos Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|