2018. június 7., csütörtök 19:52

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleménye (2. rész)
    Budapest, 2018. június 7., csütörtök (OS) - György László kifejtette, hogy a bizottsági javaslatcsomag elfogadása súlyos következményekkel járhat nemcsak az ágazat, hanem az Európai Unió gazdasági versenyképessége szempontjából és az alapszabadságok korlátozása miatt is. A közúti közlekedési szektor vállalkozásait sújtó többletkiadások és aránytalan adminisztratív terhek végső soron a fogyasztókra háruló költségnövekedéshez vezethetnek. "A Mobilitási Csomag az európai munkavállalók védelmébe csomagolt protekcionista intézkedés.

    Amikor az volt az érdeke Nyugat-Európának, hogy feltörje a vasfüggöny mögül szabaduló országok piacait, akkor az európai közös piac négy szabadság elvére hivatkozva a tőkeerős és piacképes termékeket gyártó nyugati tagállamokkal egy szabadkereskedelmi övezetbe kényszerítette a fejletlenebb keleti országokat, ezt az uniós csatlakozás előfeltételeként szabva. A későbbi fejlesztési forrásokért cserébe Magyarországnak is vállalnia kellett a piacnyitást, ami az 1990-es években a hazai ipar és foglalkoztatás összeomlásához vezetett. Most, hogy a munkaerő és a szolgáltatások szabad áramlása végre Kelet-Európa munkavállalói számára is előnyös lehet, a nyugati tagállamok szembemennek a korábban ránk kényszerített elveikkel, és korlátozni kívánják a gazdasági szabadságjogokat.
     Kiadó: Innovációs és Technológiai Minisztérium

-------------------------------------------------------------------

     Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
     Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott  közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
     (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.



Forrás: OS Országos Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.