2019. november 29., péntek 17:23

A Magyar Bioetanol Szövetség közleménye (2. rész)
    Budapest, 2019. november 29., péntek (OS) -

    A tanulmány készítői a tervek összehasonlításakor az európai dekarbonizációs törekvések negatív rekorderének számító közlekedési ágazatra fókuszáltak. Ez a terület ugyanis 1990-ben még "csupán" az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának 15%-ért, míg napjainkra annak 25%-ért tehető felelőssé.
A tanulmány egy felől vizsgálja, készült-e olyan számítás a tagállamok részéről, amely bemutatja, hány tonnányi széndioxid kibocsátása kerülhető el a tervezett lépések végrehajtásával, illetve azoknak mi a tonnánkénti költsége. Másrészt kitér arra, hány tagország készített a maga NEKT-jéhez olyan világos és koherens közlekedési stratégiát, amelyben minden megújuló energiaforrásnak pontosan megtervezett szerep jut.
A tanulmány összeállításának pillanatáig a tagországok közül mindössze kettő – Finnország és Olaszország,– jutott el a konkrét tervezésnek erre a szintjére. Néhány ország– Magyarország, Csehország, Görögország, Franciaország, Szlovénia– a jelentés szerint előremutató módon közelít a szektor megújításához, azaz minden zöld közlekedési megoldást vizsgál a dekarbonizációs tervek összeállításakor, ha ezek arányait még nem is határozta meg konkrétan, továbbá Spanyolország terve tekinthető még világosnak.
Ugyanakkor az egy tonnányi dekarbonizáció költségének becslését egyetlen ország sem végezte el, sőt nem is rangsorolta és nem vizsgálta a szóbajöhető megoldásokat azok költsége szerint.
    
     Kiadó: Magyar Bioetanol Szövetség

-------------------------------------------------------------------

     Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
     Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott  közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
     (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.



Forrás: OS Országos Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.