2019. november 29., péntek 17:23 |
A Magyar Bioetanol Szövetség közleménye (2. rész) |
|
Budapest, 2019. november 29., péntek (OS) - |
A tanulmány készítői a tervek összehasonlításakor az európai
dekarbonizációs törekvések negatív rekorderének számító közlekedési
ágazatra fókuszáltak. Ez a terület ugyanis 1990-ben még "csupán" az
üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának 15%-ért, míg napjainkra
annak 25%-ért tehető felelőssé. A tanulmány egy felől vizsgálja, készült-e olyan számítás a
tagállamok részéről, amely bemutatja, hány tonnányi széndioxid
kibocsátása kerülhető el a tervezett lépések végrehajtásával,
illetve azoknak mi a tonnánkénti költsége. Másrészt kitér arra, hány
tagország készített a maga NEKT-jéhez olyan világos és koherens
közlekedési stratégiát, amelyben minden megújuló energiaforrásnak
pontosan megtervezett szerep jut. A tanulmány összeállításának pillanatáig a tagországok közül
mindössze kettő – Finnország és Olaszország,– jutott el a konkrét
tervezésnek erre a szintjére. Néhány ország– Magyarország,
Csehország, Görögország, Franciaország, Szlovénia– a jelentés
szerint előremutató módon közelít a szektor megújításához, azaz
minden zöld közlekedési megoldást vizsgál a dekarbonizációs tervek
összeállításakor, ha ezek arányait még nem is határozta meg
konkrétan, továbbá Spanyolország terve tekinthető még világosnak. Ugyanakkor az egy tonnányi dekarbonizáció költségének becslését
egyetlen ország sem végezte el, sőt nem is rangsorolta és nem
vizsgálta a szóbajöhető megoldásokat azok költsége szerint.
Kiadó: Magyar Bioetanol Szövetség
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OS Országos Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|