2019. december 3., kedd 10:19 |
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának közleménye (3. rész) |
|
Budapest, 2019. december 3., kedd (OS) - Minden területen javultak Magyarország oktatási eredményei a PISA mérésben |
A szomszédos országok közül - társadalmi, anyagi helyzetünknek
megfelelően – Ausztria (bár ők mindhárom területen romlottak) és
Szlovénia eredménye jobb a magyarnál, Horvátország szövegértésből,
Szlovákia pedig matematikából ért el a magyarnál néhány ponttal jobb
eredményt, Szerbia, Románia, Ukrajna minden mutatója érdemben
gyengébb a magyarnál. A PISA mérés ismét rámutatott arra az
évtizedes állapotra is, hogy a magyar oktatási rendszerben nagyok az
eltérések, a kiváló és a gyengébb teljesítmények egyaránt jelen
vannak. Csökkent ugyanakkor 2015-höz képest az alulteljesítők
aránya: a szövegértés területén 27,5% helyett 25,3% (OECD átlag:
22,7%), a természettudomány területén 26% helyett 24,1% (OECD átlag:
22%), a matematika terén 28% helyett 25,6% (OECD átlag 24%)
teljesített a második képességszint alatt. A mindhárom területen
alulteljesítő tanulók aránya 15,5%, az OECD átlag 13,3%.
A mérés érdekessége, hogy nemcsak a diákok tudását, készségét méri,
hanem a diákok egyéb az iskolai légkörrel kapcsolatos véleményét is.
A családi háttérnek hazánkban valamennyi mérés szerint átlag feletti
szerepe van a tanulók teljesítményére, a 2018-as mérés szerint a
teljesítménykülönbségek 19,1%-át ez magyarázza. Ez egyértelmű
javulás a 2015-ös mérés eredményéhez képest, amikor a mutató
21,6%-os, a 2012-es mérés során 23%-os, 2009-ben pedig 26%-os volt.
Az OECD átlaga e téren 2015-ben 12,9%, 2018-ban pedig 11,9% volt.
Kiadó: Emberi Erőforrások Minisztériuma
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OS Országos Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|