2020. május 30., szombat 19:18

A WHO Magyarországi Iroda közleménye (2. rész)
    Budapest, 2020. május 30., szombat (OS) -

    Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kampánya idén a fiatalok védelmében mozgósít a dohányipar manipulációja ellen és a dohányipari termékeket elutasító új generáció védelmében. A fiataloknak joga van megismerni a dohányipar taktikáit és dohányipari termékek káros hatását annak érdekében, hogy ellen tudjanak állni az iparág manipulációinak.
 A WHO üdvözli a magyar kormány által bevezetett átfogó törvénymódosítási csomagot, amely összhangban áll a WHO Dohányzás-ellenőrzési Keretegyezményével, s melynek fontos eleme a nem dohányzók védelme; a dohányipari termékek fiataloknak történő értékesítésének csökkentése; a képes figyelmeztető matricák kötelezővé tétele, a cigaretták jövedéki adójának emelése, a leszokást segítő szolgáltatások, a prevenciós programok, a médiában közzétett tájékoztató kampányok.  A magyar kormány az új dohányipari termékek magyar piacon való megjelenését ugyanúgy szabályozta, mint a hagyományos dohányipari termékeket. A Magyar Ifjúsági Dohányzásfelmérés (2020)azt mutatja, hogy a 7-9-ik osztályos tanulók esetében a 2012-ben mért 57 százalékos dohányzási arány 33 százalékra csökkent 2020-ban. Az iskoláskorú gyerekek 17 százaléka él olyan családban, ahol jelenlétükben mások dohányoznak. A felmérés ugyanakkor azt mutatja, hogy az elektromos cigarettát kipróbálók száma a 2016-ban mért 23 százalékról 2020-ban 32 százalékra nött, ráadásul az is aggasztó, hogy egyre fiatalabbak a cigarettát első alkalommal kipróbáló gyerekek.
     Kiadó: WHO Magyarországi Iroda

-------------------------------------------------------------------

     Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
     Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott  közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
     (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.



Forrás: OS Országos Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.