2021. január 9., szombat 08:40 |
A Miniszterelnökség közleménye (2. rész) |
|
Budapest, 2021. január 9., szombat (OS) - A védekezés mellett a fejlesztések éve volt a tavalyi a kormányablakokban |
Az állampolgárok, valamint az ügyfélszolgálatokon dolgozók
egészségének védelme érdekében a kormányhivatalok bevezették a
kötelező előzetes időpontfoglalást a kormányablakokban,
okmányirodákban és egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálatokon, és –
főszabály szerint - az elkészült okmányokat is postai úton
kézbesítik. Ezen intézkedések eredményeképp jelentősen csökkent a
személyes találkozások száma a kormányablakokban: a tavalyi évben
négymillióval kevesebb ügyfél kereste fel az ügyfélszolgálatokat,
mint az azt megelőző évben. Míg 2019-ben 14,6 millió, addig tavaly
10,6 millió volt az ügyfélforgalom az ország több mint háromszáz
kormányablakában. Ez egyben azt is jelenti, hogy emelkedett az
elektronikusan kezdeményezett ügyek száma. A járvány elleni
védekezés eszköze továbbá az ügyfélpultokra felszerelt plexifalak, a
folyamatos felületfertőtlenítés, valamint a kötelező szájat és orrot
eltakaró maszkviselés a távolságtartás. Ezeknek az eszközöknek a
hatékonyságát a 2020 év végén a kormányablak ügyintézők COVID-19
szűrésének eredményei is visszaigazolták. A fejlesztések sem álltak le 2020-ban: új kormányablak nyílt
Szegeden, Lengyeltótiban, és Érd-alsó vasútállomáson, az idei év
első munkanapján pedig a győri vasútállomáson, így ma már 14
vasútállomáson, országosan pedig 305 kormányablakban intézhetik
ügyeiket az állampolgárok.
Kiadó: Miniszterelnökség
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OS Országos Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|