2021. október 7., csütörtök 17:55

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete közleménye (2. rész)
    Budapest, 2021. október 7., csütörtök (OS) -

    A rendszerszintű probléma, ahogy a brit leállás oka is – a munkaerőhiány mellett – az, hogy a fuvarozó cégek zömét jelentő mikro-, kis- és középvállalkozások súlyosan kitettek a gazdasági hatásoknak, valós költségeik elszámolása nélkül tömegesen kényszerülnek cégeik felszámolására. A kieső volument a tőkeerős vállalatok sem képesek pótolni a jelenlegi kapacitáshiányos helyzetben. Ez már karácsonyra a brithez hasonló helyzetbe torkollhat hazánkban is!A költségnövekedés fő elemei: a gázolaj ára egy év alatt 160, az utóbbi 1 hónapban 50 Ft-tal nőtt literenként. A munkaerőhiány miatt a bérek extrém magasak, ezt tovább katalizálja a brit (és EU-s) elszívó hatás. Angliában jelenleg hetente annyit keres egy sofőr, mint itthon egy hónap alatt, ott a havi jövedelemszint a 2 millió forintot közelíti! A tavaly bevezetett inflációkövető rendszer miatt 2022-ben újra emelkedik a magyar útdíj, várhatóan 5 %-kal. Ráadásul a hatóság még nem hirdette ki a díjakat, így a vállalkozások nem tudnak konkrét számokkal tervezni a tendereken. Az EU-s összehasonlításban kiugróan magas hazai kgfb díjak az MNB kimutatása szerint az elmúlt évben 7-21, a járműalkatrészek 7,5, a szerviz szolgáltatások 8,1 %-kal drágultak (KSH).
A fuvarozói érdekképviseletek felelős gondolkodásra, közös teherviselésre szólítják a megbízókat, árukibocsátókat, s felkérik a Kormányt, hogy adminisztratív és gazdasági eszközökkel támogassa a közúti fuvarozást, hogy megelőzzük az összeomlást!
     Kiadó: Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete

-------------------------------------------------------------------

     Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
     Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott  közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
     (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.



Forrás: OS Országos Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.