2022. április 8., péntek 13:13

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal közleménye
    Budapest, 2022. április 8., péntek (OS) - A magyar háztartások 300 000 tonna élelmiszert pazarolnak el évente, amellyel fél millió ember egy éven keresztül jól tudna lakni. Ez a tetemes mennyiségű, feleslegesen megtermelt és megvásárolt élelmiszer nem csupán erkölcsi és gazdasági kérdés, de az egyik legjelentősebb környezeti probléma is, amely különösen az ünnepi időszakok alkalmával igényel nagyobb figyelmet. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja húsvét alkalmából összegyűjtötte azokat a tanácsokat, amelyekkel mérsékelhető a vendégvárással járó élelmiszerpazarlás és fentarthatóbbá tehető az ünnep.

    A húsvéti készülődés jegyében egy rendhagyó felhívással is készül a hivatal, amellyel szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy egy kis odafigyeléssel mindannyian tehetünk az élelmiszerpazarlás mérsékléséért. A Maradék nélkül program Húsvét zöldítő hímes-rímes című tojásfestő pályázatára a kreatív időtöltés kedvelői alternatív technikákkal elkészített – például élelmiszerhulladékokkal színezett – alkotásokkal pályázhatnak, míg a locsolóvers-író kiírásra a locsolkodók élelmiszerpazarlás-megelőzéssel kapcsolatos rímeket vethetnek az értékes nyereményekért. A pályaműveket április 17-ig várják fénykép, valamint videó formájában. A nyerteseket Facebook szavazáson választja ki a közönség.
A "pazarlásmentes" jótanácsok és a kreatív pályázat részletei a Maradék nélkül kampány weboldalán érhetők el.
    
     Kiadó: Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal

-------------------------------------------------------------------

     Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
     Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott  közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
     (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.



Forrás: OS Országos Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.