2022. május 13., péntek 15:07

A Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetsége közleménye
    Budapest, 2022. május 13., péntek (OS) - Budapesten a belvárosi Duna alsó rakparti közutak teljes vagy részleges gépjármű-mentesítésére vonatkozó felvetés irracionális. Egyszerűen azért nem alkalmazható, mert közlekedési káoszt teremt, lassítja a forgalmat a fővárosnak a rakparttal párhuzamos útjain, és emiatt ott növekedni fog a gépjárművek okozta káros anyag kibocsátás.

        Legalább tíz évig a budapesti közösségi közlekedés, ideértve az autómegosztó szolgáltatást is, nem tudja kiváltani a rakparti gépkocsi forgalmat. A dugópénz önkormányzati többletforrás keletkeztetésére alkalmas, a forgalomcsillapításra azonban strukturális megoldások kellenek.
A Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetsége "élhető Duna partokat" szeretne. Így azt a megoldást tartja ésszerűnek, amely a belvárosi alsórakpartokat a felső rakpart magasságában lefedi és ezzel az alsó rakpartot közúti aluljáróvá alakítja, minimális emissziót kibocsátó, korszerű szellőzőművel.
     Fontos lenne, ha a belvárosi közösségi hajózást nem leállítanák, hanem ellenkezőleg annak érdemleges fejlesztése mielőbb megtörténne, és a budapesti Duna szakaszon a "parkolj és hajózz" rendszer működne. Megújuló energiával közlekedő, egy autóbusznyi utast 25-35 km/ó sebességgel szállító folyami hajók már elérhetők a városi közösségi közlekedési rendszer számára.
     Az alsó rakpart lefedése által vele egyező területnagyságú panoráma sétányok, sétaterek jönnek létre, amelyekről le-felvezető szerpentineken, liftekkel kombinálva a vízfelületi létesítmények is megközelíthetők.

     Kiadó: Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetsége

-------------------------------------------------------------------

     Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
     Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
     (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.



Forrás: OS Országos Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.