2022. június 28., kedd 09:05

Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület közleménye (1. rész)
    Budapest, 2022. június 28., kedd (OS) - Közérdekű per a Ryanair ellen: A Ryanair is nyisson személyes ügyfélszolgálati irodát Magyarországon.

    Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület által indított közérdekű per nem helyettesíti a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálatait és nem része a minisztérium által elrendelt országos témavizsgálatnak. Mindazonáltal a civil fogyasztóvédők is üdvözlik a Ryanair elleni hatósági eljárásokat és fontos előrelépésnek tartják az országos témavizsgálatot.

Napjaink aktuális fogyasztóvédelmi problémája, hogy a magukat fapadosnak nevező légitársaságok nem biztosítanak megfelelő panaszkezelést a fogyasztóknak. Ezért az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület szerint a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által elrendelt témavizsgálat során azt is szükséges vizsgálni, hogy Magyarországon kötelesek legyenek-e a fogyasztók számára nyitva álló személyes ügyfélszolgálatot nyitni a nagyobb utasforgalommal rendelkező légitársaságok. A civil fogyasztóvédők szerint a bírságolásnak csak rövid távon van pozitív hatása, az ügyfélszolgálati kötelezettség törvényi előírása viszont valódi megoldás lenne a Ryanair által okozott fogyasztóvédelmi problémákra. A fogyasztók joggal várják el, hogy a korral haladva a fogyasztóvédelmi törvény 17/B. paragrafusa által most is előírt személyes ügyfélszolgálati kötelezettséget a közszolgáltató vállalkozások után most végre a nagy utasforgalmú légitársaságokra is kiterjesszék.

     Kiadó: Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület

-------------------------------------------------------------------

     Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
     Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott  közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
     (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.



Forrás: OS Országos Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.