2022. december 9., péntek 13:00

Az LMP - Magyarország Zöld Pártja közleménye (1. rész)
    Budapest, 2022. december 9., péntek (OS) - A trieszti kikötő zárójelbe teszi a Budapest-Belgrád vasúti beruházást -

    Szijjártó Péter külügyminiszter a héten Olaszországban jelentette be, hogy a trieszti kikötő magyar tulajdonú része 2026-ban megkezdheti a működését. Állítása szerint ezzel a kormány célja, hogy "a magyar cégek minél gyorsabban és zökkenőmentesebben juthassanak tengeri kijárathoz".  Mi, zöldek évek óta hangoztatjuk, hogy finoman szólva sem logikus több ezer millió forintért kikötőt vennie a magyar államnak.

A magyar kormány szerint azért van szükség a kikötőre, mert így Pireuszból a hajók eljutnak Triesztig és vissza. Ha ezt még el is fogadjuk, akkor viszont a Budapest-Belgrád vasútvonal beruházását teszi éppen maga a kormány teljesen zárójelbe. A magyar adófizetőknek közel 1000 milliárd forintba kerülő, kínai gigahitelből megvalósuló vasútprojekt elvileg pont azt a célt szolgálná a kormány egy másik állítása szerint, hogy a pireuszi kikötőkből az áruk el tudjanak jutni Közép-Európába. A trieszti kikötői projekttel tehát éppen a koronaékszernek tartott beruházásukat teszik teljesen értelmetlenné és okafogyottá


     Kiadó: LMP - Magyarország Zöld Pártja

-------------------------------------------------------------------

     Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
     Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott  közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
     (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.



Forrás: OS Országos Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.