2023. szeptember 22., péntek 11:42

Az LMP - Magyarország Zöld Pártja közleménye (1. rész)
    Budapest, 2023. szeptember 22., péntek (OS) - Kínai gigaprojektek helyett ésszerű vasútfejlesztést szorgalmaz az LMP

        Azok után, hogy éles szóváltás alakult ki a közlekedéspolitikáért felelős korábbi államtitkár, Vitézy Dávid és Lázár János között az 1-es számú vasútvonal felújítása kapcsán, most kiderült, hogy a munkálatokhoz szükséges 29 kilométernyi sínt, gépeket, betonaljakat és munkaerőt a V-Híd Zrt. a Budapest-Belgrád projektből helyezett át ide.
     Egy pillanatra láthatjuk, hogy egy normális országban hogyan is kellene történnie a vasúti fejlesztések előnyben részesítésének (azt leszámítva, hogy "természetesen" a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló V-Híd nyerte el mindkét megbízást). Nem a kínai érdekeket szolgáló, magyar nagyvárosokat elkerülő Budapest-Belgrád vonalra kellene elkölteni 1000 milliárd forintot, ráadásul Kínának eladósodva, hanem a közlekedésszakmai szempontok, vagyis a magyar emberek érdekeinek megfelelő vonalakra. A fővonalakon biztosítani kell egységesen legalább a 120 km/h-ás sebességet (160 km/h-ás szakaszokkal), a mellékvonalakon pedig a 80 km/h-át. Mindezt kiegészítve egy jól működő, országos, ütemes menetrenddel, a klímabérlet bevezetésével, és a mellékvonali járművek lecserélésével vonzó, megbízható vasúti szolgáltatást kapnánk.

     Kiadó: LMP - Magyarország Zöld Pártja

-------------------------------------------------------------------

     Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
     Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott  közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
     (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.



Forrás: OS Országos Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.