2023. szeptember 22., péntek 11:42 |
Az LMP - Magyarország Zöld Pártja közleménye (1. rész) |
|
Budapest, 2023. szeptember 22., péntek (OS) - Kínai gigaprojektek helyett ésszerű vasútfejlesztést szorgalmaz az LMP |
Azok után, hogy éles szóváltás alakult ki a közlekedéspolitikáért
felelős korábbi államtitkár, Vitézy Dávid és Lázár János között az
1-es számú vasútvonal felújítása kapcsán, most kiderült, hogy a
munkálatokhoz szükséges 29 kilométernyi sínt, gépeket, betonaljakat
és munkaerőt a V-Híd Zrt. a Budapest-Belgrád projektből helyezett át
ide.
Egy pillanatra láthatjuk, hogy egy normális országban hogyan is
kellene történnie a vasúti fejlesztések előnyben részesítésének (azt
leszámítva, hogy "természetesen" a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló
V-Híd nyerte el mindkét megbízást). Nem a kínai érdekeket szolgáló,
magyar nagyvárosokat elkerülő Budapest-Belgrád vonalra kellene
elkölteni 1000 milliárd forintot, ráadásul Kínának eladósodva, hanem
a közlekedésszakmai szempontok, vagyis a magyar emberek érdekeinek
megfelelő vonalakra. A fővonalakon biztosítani kell egységesen
legalább a 120 km/h-ás sebességet (160 km/h-ás szakaszokkal), a
mellékvonalakon pedig a 80 km/h-át. Mindezt kiegészítve egy jól
működő, országos, ütemes menetrenddel, a klímabérlet bevezetésével,
és a mellékvonali járművek lecserélésével vonzó, megbízható vasúti
szolgáltatást kapnánk.
Kiadó: LMP - Magyarország Zöld Pártja
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OS Országos Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|