2024. február 16., péntek 10:18 |
A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye (3. rész) |
|
Budapest, 2024. február 16., péntek (OS) - |
Nagy Márton kockázatként azonosította, hogy Németországban az
elektromos járművek értékesítése 8 évig növekedett töretlenül,
azonban főként az állami támogatás megszűnése miatt – a Német
Autóipari Szövetség előrejelzése szerint – 2024-ben 14 százalékos
visszaesés következhet be. Megállapítható, hogy míg a német autóipar
egyre kevesebb embert foglalkoztat, addig az USA-ban érdemben nő az
alkalmazottak száma a területen. A miniszter hozzátette, hogy az
európai, különösen a német elektromos autógyártás
versenyképességének romlása – az elmúlt évek sikeres földrajzi
diverzifikációja ellenére – súlyosan veszélyezteti a hazai autóipar
és beszállítói szereplők helyzetét, beleértve a járműgyártást és
akkumulátorgyártást is.
Nagy Márton megállapítása szerint az európai elektromos autóipar
fellendítése és megerősítése érdekében ezért lépni kell, uniós
szintű elektromosjármű-vásárlásösztönző programot szükséges
indítani, ugyanis az USA-val és Kínával szemben Európában nincs
egységes ösztönző program, amely versenyelőnyt biztosítana az
európai gyártású elektromos autók számára. Kifejtette ezért, hogy
lépést kell tartani az Egyesült Államokkal és Kínával, amely
országok jelentős költségvetési forrásokat fordítanak a saját iparuk
támogatására.
Kiadó: Nemzetgazdasági Minisztérium
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OS Országos Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|