2007. október 11., csütörtök 16:10 |
Hazugság nem lehet a jogalkotás alapja (2. rész) |
|
Budapest, 2007. október 11., csütörtök (OS) - |
Könnyen bizonyítható ugyanis, hogy érdemi társadalmi vita egyáltalán
nem volt, ez pedig a szintén kötelező hatástanulmányok és más
feltételek elmaradása mellett önmagában is a jogalkotásról szól
törvény durva megsértését jelenti.
Szeptember 25.-én éppen a Nemzeti Egészségügyi Tanács (NET)
állapította meg, hogy szükség van szerkezetátalakításra az
egészségügyben, az eddigi átalakítások azonban az előzetes
vélemények figyelembevétele nélkül, a szakmai és társadalmi
szervezetekkel való egyeztetések nélkül történtek. Papp Zoltán
professzor, a Tanács elnöke sajtótájékoztatón mondta el, hogy
mindezt a szakmai- és betegszervezetekkel kezdeményezett
véleménygyűjtés összesítése után állapították meg. A NET pedig nem más, mint a Kormány egészségügyi szervezéssel és
irányítással kapcsolatos feladatainak ellátását segíteni hivatott
kezdeményező, javaslattevő, véleményező és tanácsadó szerve,
amelynek feladata a kormányzati egészségpolitikai döntések
végrehajtásának elemzése és értékelése is. Sajátos, hogy még a kormányzati tanácsadó szerv véleménye sem jutott
megfelelően nyilvánosságra, és nemhogy a beérkezett vélemények,
hanem még az összegző elemzés sem érhető el a minisztérium honlapján.
Érdemes lenne részletesen elemezni, melyik diktatúratípus a
veszélyesebb: a fegyveres erőszakon alapuló, de jól felismerhető, és
ezért az emberek védekezését is kiváltó náci, fasiszta, vagy
bolsevik típusú, nyers önkényuralom, vagy a magát ügyesen álcázó, és
ezzel még a védekezési ösztönt is sokáig elnyomni képes, a többpárti
képviseleti demokrácia megnyugtató hatású jelmezét magára öltő
diktatúra.
Az egyértelműség céljából pontosítom. Arra a mai magyar önkényuralmi
állapotra gondolok, amelyben, az egyik legkisebb, de kellően
gátlástalan és agresszív párt, kiváló zsarolási helyzetével
visszaélve, meghatározó tényezőjévé válhat a csak formálisan
törvényes hatalomnak, és semmibe véve az állampolgárok többségi
érdekeit, a leghatékonyabb támadási felületeken (az egészségügy, az
oktatás és a művelődés tönkretételével) éri el a nép tartós
kiszolgáltatottságát, azaz a rabszolgákéhoz vagy az indiai
páriákéhoz hasonlítható alávetettségét. Megvizsgálandó, hogy milyen
eszközökkel él, és mekkora nemzetbiztonsági kockázatot okoz egy
olyan csoportosulás, amely jelenlegi 2-3 százalékos támogatásával is
meg tudja megvalósítani a népszuverenitás magasztos elvét
alaptevékenységként lábbal tipró, jól kiszámított, hatékonyságában
is csak a maffiához hasonlítható hatalombitorlást.
Ne áltassuk magunkat, amíg ez a helyzet így fennáll, addig semmi
esélyünk megállítani azt a köznyelvi értelemben egyértelműen népirtó
folyamatot, amelyet csak a demokráciát jelmezként használó
hazugságalapú diktatúra miatt nem lehet jogilag is népirtónak
minősítetni.
Budapest, 2007. október 11.
Pós Péter az Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége (ABOSZ) elnöke a Nemzeti Egészségügyi Kerekasztal (NEK) állandó résztvevője a Nemzeti Egészségügyi Tanács (NET) tagja
Kiadó: Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az
OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a
közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OS Országos Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|