2009. szeptember 17., csütörtök 15:40

Már a betegellátást is leépíti az egészségellenes betegségügyi kormányzat
    Budapest, 2009. szeptember 17., csütörtök (OS) - Nem halogatható tovább a döntéshozók jogi felelősségének felvetése a mészárlásnak csak a módszer közvetettsége miatt, népirtásnak pedig csak az ellentmondásos, puha jogi szabályozás miatt nem nevezhető, de hatását tekintve mindkét említett népességcsökkentéssel összemérhető, aprólékosan megtervezett ellátáscsökkentés kapcsán. Az egészségügyinek nevezett minisztérium már a nevét sem érdemli meg.

    Nem tudjuk elfogadni azt a minden józan észjárást megerőszakoló érvrendszert, amely szerint a gazdasági megszorító intézkedéseknek feltétlenül ki kell terjedniük egészségügyre is, éppen arra a területre, amely a népesség leromlott egészségi színvonalának helyreállítására, és ezzel a társadalom versenyképességének megerősítésére hivatott.

A betegek érdekképviselői csak a lelkiismeretüknek és orvosi esküjüknek a lehető legjobban megfelelni kívánó orvosok oldalán, és nem a pénzügyér logika érvényesülésének kikényszerítői mellett állhatnak.
Mivel a magyarországi egészségügyből lassan teljesen kimarad mind a megelőzés, mind a rehabilitáció, kimondhatjuk: minden hangzatos népegészségügyi program ellenére, az egészségügy Magyarországon hosszú évek óta csak betegségügyként létezik.
Most azonban már eljutottunk oda, hogy az egészségügyi kormányzat megkezdte az eddig is maradékelven kezelt betegségügy, a betegellátás felszámolását is.

Sajnálatunkat fejezzük ki, de megértjük, hogy a kórházvezetők a felszámolással szemben a sajtóból ismert ellenállási módszerek megfontolására kényszerültek.
Ezek a módszerek ugyanis jogállami körülmények között elképzelhetetlenek, de a jelenlegi hazai, az alkotmányellenes, erőszakos hatalomgyakorlás jeleit egyre inkább mutató viszonyok között, sajnálatos módon mégis megérthetőek.
A felelősség nem őket, hanem a magyar egészségügyet módszeresen leépítő kormányzatot terheli.

A leépítésnek csak egy, az összességhez képest elenyésző, mégis jellemző példája a 18 év alatti, asztmás, idült hörghurutban, krónikus légúti szűkülettel járó betegségben szenvedők aktív kórházi ellátását megalapozó ún. súlyszámnak e hónap elején, a kötelező egyeztetés megtörténte nélkül bevezetett 28 százalékos csökkentése.

Utalunk arra, hogy a közlemúltban az országgyűlés elnökén keresztül fordultunk a törvényhozókhoz abból a célból, hogy a minden esetben, a szándékosság bizonyíthatósága hiányában is büntetendő emberölésekhez hasonlóan, törvénnyel tegyék végre lehetővé, hogy a szándék bizonyíthatóságának hiányában is soha el nem évülő népirtásnak minősüljenek, és ehhez mérten büntetendők legyenek mindazon tettek és intézkedések, amelyek az emberek bármilyen csoportjának tagjai számára a népirtást büntetni rendelő hatályos jogszabályokban felsorolt következményeket okozzák.
E nélkül csak birkaként készülhetünk a legrosszabbra.

Várjuk a törvényhozók felelős tevékenységének cselekvésben megnyilvánuló bizonyítékát!

Budapest, 2009-09-17


Pós Péter elnök
Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége (ABOSZ)

    Kiadó: Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége

-------------------------------------------------------------------

    Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
    Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott  közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
    (c) Copyright MTI Zrt.


Forrás: OS Országos Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.