2011. május 16., hétfő 12:13

Május 17. Gyermek lelkisegély-szolgálatok nemzetközi világnapja
    Budapest, 2011. május 16., hétfő (OS) - 2007 óta május 17-én ünnepeljük a gyermek lelkisegély-szolgálatok nemzetközi világnapját. A gyerekek, fiatalok számára működtetett telefonos lelkisegély-szolgálatokat a Child Helpline International fogja össze világszerte. A globális hálózat célja a gyermeki jogok érvényesítése, a gyermekek védelme, meghallgatása és segítése. A szervezet alapító tagja a 1993 óta működő kiemelten közhasznú Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány

    A Child Helpline International 2003-ban jött létre és ma már 133 országból vannak tagjai. 2010-ben a CHI tagjaihoz összesen több mint 14 millió megkeresés érkezett. Egy-egy tagszervezethez  átlagosan 10 olyan hívás érkezik egy nap, amikor a gyerekek erőszak vagy visszaélés miatt telefonálnak. Azokban az országokban, ahol a gyermekvédelmi rendszer hiányos, nem nyújt megfelelő ellátást, nagy szerepe van ezeknek a szolgálatoknak abban, hogy képviselje a gyermekek érdekeit és kitöltse a gyermekvédelmi rendszerben meglévő űrt. Sokszor ezek az anonim szolgálatok azok, ahová egy bajba került gyermek legelőször fordul segítségért. A lelkisegély-szolgáltok kiemelt célja az öngyilkosságok prevenciója, és ennek része a krízis intervención túl a hosszú távú segítség megszervezése is. Az alacsony küszöb közös jellemzője a tagoknak: azaz a gyerekek akkor és úgy kérhetnek segítséget, ahogy az nekik a leginkább megfelelő, biztonságos és bizalmas környezetben tehetik ezt meg, névtelenül, titoktartás mellett és ingyenesen. A CHI tagsága közös alapelvek mentén dolgozik, egységes szakmai színvonalon nyújt segítséget, a tagszervezetek rendszeresen megosztják egymással jó gyakorlataikat, tapasztalataikat – mindebben a hálózat magyarországi alapítótagja a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány a kezdetektől aktív szerepet vállal. A Child Helpline International idei évi szlogenje: Még több gyermek számára biztosítunk elérést az infokommunikációs technológiák révén.  Világszerte tendencia, hogy a gyermektelefonok bővítsék szolgáltatásaikat, hogy minél több gyermek számára elérhetővé váljanak és lépést tartsanak a kommunikáció és a technológiák fejlődésével. Így a legtöbb szolgálat már nyújt online tanácsadást is: e-mailben és chaten is biztosítanak konzultációs felületet a krízisben lévő tizenéveseknek. Ennek megfelelően a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány 2010 áprilisában elindította chat szolgáltatását, és hamarosan új, interaktív elemekben és a tizenéves korosztályt informáló tartalmakban gazdag honlappal igyekszünk elérni még több támogatásra, meghallgatásra vagy konkrét segítségre szoruló gyereket és fiatalt.   info@kek-vonal.hu
    Kiadó: Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány

-------------------------------------------------------------------

    Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
    Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott  közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
    (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.


Forrás: OS Országos Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.