2014. július 28., hétfő 17:15

Az MSZP Országos Központjának közleménye (2. rész)
    Budapest, 2014. július 28., hétfő (OS) - Tarlós István és Wintermantel Zsolt mellébeszél metróügyben

    1. Egyszerűen nem igaz Tarlós István és Wintermantel Zsolt azon állítása, miszerint a kisföldalatti szerelvényeihez korábban "hozzá se nyúltak". A földalatti felújítása során 1996-ban felújították a földalatti járműveit, új fényezést, üléseket, borítást, padlóburkolatot és lámpatesteket kaptak. Kicserélték az alagútkerekeket és a forgóvázakat, valamint megújult az ajtók működtetése.
2. Az M2-es metró felújítása a városban élők érdekében folyt négy éven át. A rengeteg utast szállító metrót csak szakaszosan lehetett lezárni a közlekedés fenntartása mellett, a vonal teljes lezárása a város megbénulását okozta volna. Talán nem véletlen, hogy Tarlós István vezetése mellett az M3-as metró síncseréjét is hétvégenként végzik, a hétköznapi metróleállítás ugyanis ellehetetlenítené a budapestiek közlekedését.
Az sem igaz, hogy az M2-es metró új járműveit 2010 után szerezték be. Az első új metrók 2009 elején már Budapesten voltak, a világszerte problémamentesen közlekedő típus budapesti forgalomba állítását a kormányváltás után a kormány alá rendelt Nemzeti Közlekedési Hatóság állította le 2010 nyarán. Azzal is kár érvelni, hogy az M2-es metró biztosítóberendezéseit csak 2013-ban cserélték ki, hiszen a főpolgármesternek mérnökként tudnia kellene, hogy az új berendezések beépítésével meg kellett várni, hogy kizárólag az új metrószerelvények fussanak a vonalon.

    Kiadó: MSZP Országos Központ

-------------------------------------------------------------------

    Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
    Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott  közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
    (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.



Forrás: OS Országos Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.