2024. július 12., péntek 00:40 |
Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület közleménye (1. rész) |
|
Budapest, 2024. július 12., péntek (OS) - A reptéri káosz ellenszere: legyen kötelező a személyes ügyfélszolgálat a fapados légitársaságoknak is! |
A korábban a Ryanair ellen fogyasztóvédelmi pert kezdeményező Atka
Fogyasztóvédelmi Egyesület szerint a reptéri káoszt okozó
felháborító késésekkel a fapados légitársaságok gyakran megsértik a
magyarországi fogyasztók jogait és a jogszabályokat is. Sérelmet
okoz a fogyasztóknak, hogy az ilyen helyzetekben az utasok számára
sokszor teljesen elérhetetlen a légitársaság, aminek a
fogyasztóvédelmi törvény módosításával kell elejét venni.
Napjaink aktuális fogyasztóvédelmi problémája, hogy a magukat
fapadosnak nevező légitársaságok nem biztosítanak megfelelő
panaszkezelést a fogyasztóknak. Ezért az Atka Fogyasztóvédelmi
Egyesület szerint törvénymódosítás szükséges, hogy Magyarországon
kötelesek legyenek a fogyasztók számára nyitva álló személyes
ügyfélszolgálatot nyitni a nagyobb utasforgalommal rendelkező
légitársaságok. A civil fogyasztóvédők szerint ez valódi megoldás
lenne a fapadosok által okozott fogyasztóvédelmi problémákra.
A fogyasztók joggal várják el, hogy a korral haladva a
fogyasztóvédelmi törvény 17/B. paragrafusa által most is előírt
személyes ügyfélszolgálati kötelezettséget a közszolgáltató
vállalkozások után most végre a nagy utasforgalmú légitársaságokra
is kiterjesszék.
Kiadó: Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OS Országos Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|