2024. augusztus 7., szerda 14:20 |
Budapest Főváros Kormányhivatala közleménye |
|
Budapest, 2024. augusztus 7., szerda (OS) - Három járat utasait már kártalanítják a légitársaságok - Budapest Főváros Kormányhivatala az utasok jogainak érvényesítése érdekében összesen 15 légijárat kapcsán indított fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést az elmúlt időszakban tapasztalható jelentős késések, illetve járattörlések miatt. Az ellenőrzések alatt a légitársaságok egy kivételével – ez esetben eljárási bírság kiszabására is sor került – együttműködtek. |
Három esetben a légitársaságok elismerték kártalanítási
kötelezettségüket, az utasok jelzései alapján ezekben az esetekben a
kifizetések folyamatosak. Két járattal kapcsolatban a kormányhivatal
még adatszolgáltatást vár. Három járat esetében az érintett
légitársaságok a késések, illetve a törlés okának légi irányítási
problémát jelöltek meg, tehát rendkívüli körülményre hivatkoztak.
Ezekkel kapcsolatban a kormányhivatal kikérte a légügyi hatóság
szakmai állásfoglalását, hogy valóban rendkívülinek tekinthető
körülmény okozta-e a jelentős késést vagy a járattörlést. Azokban az egyedi esetekben, ahol a kormányhivatal nem rendelkezik
joghatósággal a külföldi hatóságoknak megküldi az érintett ügyeket. A kormányhivatal és a szakmai irányító Nemzetgazdasági Minisztérium
továbbra is kiemelt figyelemmel kíséri a légitársaságok
kötelezettségeinek teljesítését és segíti a fogyasztók jogainak
megfelelő érvényre juttatását.
Kiadó: Budapest Főváros Kormányhivatala
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OS Országos Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|