2024. november 20., szerda 12:55 |
A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye (2. rész) |
|
Budapest, 2024. november 20., szerda (OS) - Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium, cél: a légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése |
Az EFK egy uniós hálózat hazai tagjaként a más uniós tagállamban,
Izlandon, Norvégiában vagy az Egyesült Királyságban honos
vállalkozásokkal, légitársaságokkal szemben felmerült határon
átnyúló fogyasztói panaszok esetén nyújt ingyenes, hatósági
eljáráson kívül történő panaszkezelési segítséget, valamint
tanácsadást. Eredményességét mutatja, hogy az EFK-hoz tavaly közel
kétezer határon átnyúló panasz érkezett, és a szervezetnek
köszönhetően több mint 62 millió forint összeghez jutottak hozzá a
károsult fogyasztók. Az EFK segítségével tehát a fogyasztók
elkerülhetnek egy hosszadalmas és költséges határon átnyúló
bírósági-jogi eljárást.
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium a
légiközlekedéssel összefüggésben tapasztalható problémák
maradéktalan felszámolása és a magyar családok védelme érdekében
határozottan fellép a jogsértést elkövető légitársaságokkal szemben.
Ezért a nemzetgazdasági miniszter még a nyár végén rendkívüli
fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a légitársaságoknál, amely
jelenleg is folyamatban van. A Nemzetgazdasági Minisztérium,
valamint a 2025. január 1-jével létrejövő Nemzeti Kereskedelmi és
Fogyasztóvédelmi Hatóság a jövőben is mindent megtesz az utazások
zavartalanságáért és a fogyasztói jogok hatékony érvényesítéséért.
Kiadó: Nemzetgazdasági Minisztérium
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OS Országos Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|