2024. december 13., péntek 10:56

A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye (3. rész)
    Budapest, 2024. december 13., péntek (OS) - Karácsonyi fogyasztóvédelmi jótanácsok - Vásárlás tudatosan, az ünnepi időszakban is

            Az ajándékozás öröme mellett előfordulhat, hogy egy termék hibásnak bizonyul, nem tetszik, vagy egyszerűen nem felel meg a megajándékozott elvárásainak. Ha a termék hibás, sérült vagy nem működik, szavatossági, jótállási jogainkat érvényesíthetjük. Az üzletek kötelesek gondoskodni a termék javításáról, cseréjéről, vagy ha ezek nem lehetségesek, a vételár visszatérítéséről. Amennyiben kötelező jótállás hatálya alá eső tartós fogyasztási cikkről van szó, és három munkanapon belül jelentünk be csereigényt, akkor a vállalkozás köteles kicserélni a meghibásodott terméket, feltéve, hogy a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
        
         Gyakran előfordul, hogy a kapott ajándék minőségét nem érheti kifogás, azonban mégsem nyeri el a megajándékozott tetszését. A hagyományos üzletben beszerzett termékek esetében jogszabályi előírás nem kötelezi a kereskedőt a visszavásárlásra, de a vevői elégedettség fokozása érdekében egyre inkább jellemző, hogy a boltok, áruházak önkéntesen biztosítanak levásárlási vagy cserelehetőséget az év utolsó napjaiban, vagy január elején. Célszerű erről előzetesen érdeklődni, alapos tájékoztatást kérni.
        
         Kiadó: Nemzetgazdasági Minisztérium
        

        -------------------------------------------------------------------
        
         Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
         Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.



Forrás: OS Országos Sajtószolgálat

MTI  © Minden jog fenntartva.