|
|
2024. július 12., péntek 00:40 |
Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület közleménye (1. rész) |
|
Budapest, 2024. július 12., péntek (OS) - A reptéri káosz ellenszere: legyen kötelező a személyes ügyfélszolgálat a fapados légitársaságoknak is! |
A korábban a Ryanair ellen fogyasztóvédelmi pert kezdeményező Atka
Fogyasztóvédelmi Egyesület szerint a reptéri káoszt okozó
felháborító késésekkel a fapados légitársaságok gyakran megsértik a
magyarországi fogyasztók jogait és a jogszabályokat is. Sérelmet
okoz a fogyasztóknak, hogy az ilyen helyzetekben az utasok számára
sokszor teljesen elérhetetlen a légitársaság, aminek a
fogyasztóvédelmi törvény módosításával kell elejét venni.
Napjaink aktuális fogyasztóvédelmi problémája, hogy a magukat
fapadosnak nevező légitársaságok nem biztosítanak megfelelő
panaszkezelést a fogyasztóknak. Ezért az Atka Fogyasztóvédelmi
Egyesület szerint törvénymódosítás szükséges, hogy Magyarországon
kötelesek legyenek a fogyasztók számára nyitva álló személyes
ügyfélszolgálatot nyitni a nagyobb utasforgalommal rendelkező
légitársaságok. A civil fogyasztóvédők szerint ez valódi megoldás
lenne a fapadosok által okozott fogyasztóvédelmi problémákra.
A fogyasztók joggal várják el, hogy a korral haladva a
fogyasztóvédelmi törvény 17/B. paragrafusa által most is előírt
személyes ügyfélszolgálati kötelezettséget a közszolgáltató
vállalkozások után most végre a nagy utasforgalmú légitársaságokra
is kiterjesszék.
Kiadó: Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tájékoztatjuk Kedves Olvasóinkat, hogy a Nemzeti Közleménytár valamennyi közleményét a megújult mti.hu oldalon találják. 2024. december 31-ig – a megújult felület mellett – még erről az oldalról is elérhetőek az OS közlemények. Az Országos Sajtószolgálatról Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|