|
|
2023. június 7., szerda 12:44 |
Az LMP - Magyarország Zöld Pártja közleménye (1. rész) |
|
Budapest, 2023. június 7., szerda (OS) - Szégyen és gyalázat! - |
A státusztörvény benyújtásával veszélybe került a közoktatás, mivel
az nem kezeli az oktatási rendszer alapproblémáit, mindezek mellett
béremelést is alig fognak kapni a pedagógusok. A kormány felelőssége
és hibája lesz, ha több ezer pedagógus hagyja el a szakmát.
Az össztársadalmi felháborodás ellenére a kormány nem változtatott
a jogfosztó, pedagógusokat büntető törvényen. A kormány annak
ellenére nyújtotta be a státusztörvényt, hogy a tanárok, a diákok és
a szülők ezrei is tiltakoztak ellene.
Az LMP - Magyarország Zöld Pártja szerint a benyújtott
törvényjavaslat elfogadhatatlan, hiszen még a kormány saját
vállalásaival is szembemegy, ugyanis az EFOP Pluszban azt ígérték,
hogy vonzóvá teszik a pedagógus pályát. Jelen javaslat következménye
pedig ennek a szöges ellentéte, elfogadása esetén több ezer
pedagógus hagyja el a pályát, így a minőségi oktatás is súlyos
veszélybe kerül. Ráadásul a kormány által egyeztetésnek nevezett
sorozat gyakorlatilag egy diktátum a pedagógusokkal szemben. A 2024.
évi központi költségvetésben még annak a megalázóan alacsony
béremelésnek sincs kellő fedezete, mellyel a pedagógus béreket a
kormány a diplomás átlagbér 80%-ra ígéri emelni.
Kiadó: LMP - Magyarország Zöld Pártja
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|