|
|
2024. február 4., vasárnap 14:03 |
Az LMP - Magyarország Zöld Pártja közleménye |
|
Budapest, 2024. február 4., vasárnap (OS) - Autópálya-fejlesztés helyett vasútfejlesztést - |
A napokban jelent meg a hír, hogy a kormány költségvetési forrást
biztosít arra, hogy az M1-es autópálya Bicske és Budapest közötti
szakaszát kettőről három sávosra bővítsék. Az LMP szerint a
klímaválság közepén nem autópályákat kell fejleszteni, hanem a
vasutat.
Miközben az 1-es vasúti fővonal Budapest és Hegyeshalom között
pontosan ugyanannyira telített, mint az M1-es autópálya, a kormány a
nagyberuházások leállítása közepette is autópálya-bővítésbe kezd.
Pedig számos terv áll rendelkezésre az 1-es vasútvonal
fejlesztésére. Ezek közül érdemes megemlíteni a Kelenföld és
Törökbálint közötti szakasz kettőről négy vágányra történő
bővítését, az Almásfüzitő és Komárom közötti szakasz 160 km/h
pályasebességre történő felújítását, valamint a fővonal négy
vágányosra bővítését a budapesti elővárosoktól egészen Győrig. Ezek
a tervek csak arra várnak, hogy ugyanolyan költségvetési forrásban
részesüljenek, mint a most jóváhagyott bicskei autópálya-bővítés.
A klímaválság közepén nem lehet klímabajnok az a kormány, amelyik
autópályákat épít. A közúti közlekedés növelése helyett annak
csökkentését kellene elérni: ehhez pedig nem szabad vonzóbb autós
infrastruktúrát építeni, hanem fejleszteni kell a valódi
alternatívát jelentő vasutat.
LMP sajtó
Kiadó: LMP - Magyarország Zöld Pártja
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|