|
|
2024. február 8., csütörtök 12:47 |
Az LMP - Magyarország Zöld Pártja közleménye (1. rész) |
|
Budapest, 2024. február 8., csütörtök (OS) - Hogy lehet klímabajnok a kormány, ha vasútfejlesztés helyett autópályákat épít? - |
A kormány a következő 10 évben 435 km-rel növelné a koncessziós
kezelésben lévő gyorsforgalmi utak hosszát, miközben a kínai
érdekeket szolgáló Budapest-Belgrád vonalat leszámítva leállították
a vasúti fejlesztéseket. Az LMP paradigmaváltást sürget: a
közlekedési eredetű szén-dioxid kibocsátás csak úgy csökkenthető, ha
leállítunk minden gyorsforgalmi út-fejlesztést és a forrásokat a
klímabarát vasútra fordítjuk.
Módosították a gyorsforgalmi utakat kezelő és fejlesztő, Szíjj
László és Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Magyar Koncessziós
Infrastruktúra-Fejlesztő Zrt. koncessziós szerződését. Az M1-es
autópálya M0 csomópont és Bicske közötti szakaszának 2x3 sávosra
bővítését, valamint az M100 Zsámbék-Esztergom autóutat nem az állam,
hanem a koncessziós társaság építi meg és a projektek ütemezését
előbbre hozták. Ezért évi 7 milliárd Ft-tal, 34 év alatt 310
milliárd Ft-tal nő a koncessziós szerződés összege. A már korában is
koncessziós beruházásban tervezett Bicske-Győr sávbővítéssel együtt
az M1-es autópálya Budapest és Győr között végig 2x3 sávos lesz.
Kiadó: LMP - Magyarország Zöld Pártja
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be
beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben
jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|