|
|
2010. január 26., kedd 12:29 |
Manipulált-e népirtás témában az OVB és az Alkotmánybíróság? (2) |
|
Budapest, 2010. január 26., kedd (OS) - |
Mivel a népirtás kérdése a hazánkban ma a népet veszélyeztető
egészségpolitikai intézkedések által lehetséges közvetlen
halálokozáson kívül más szempontokból is nemzetbiztonsági
jelentőséggel bír (pusztulással fenyegető életfeltételek
létrehozása, a nép súlyos lelki terhelése útján a születések
csökkentése révén elérhető népességcsökkenés stb.), a manipulációs
érvelés alkotmánybírósági véleményben való alkalmazása kapcsán a jog
halála okkal felvethető.
Az AB eljárásainál még az OVB is átláthatóbb annak ellenére, hogy
utóbbit igen komoly okokkal érték jogi alapú támadások. Ha más miatt
nem is, az ülések nyilvánossága és azok közérdekű adatokat
tartalmazó jegyzőkönyveinek utólagos elérhetősége szempontjából az
OVB akár minta is lehetne az AB számára.
Különösen fontos lenne az átláthatóság az olyan ügyekben, amelyek a
népszuverenitás szinte egyedüli maradék biztosítékával, a parlamenti
pártok által egyébként már utólag korlátozott népszavazási joggal
vannak összefüggésben. Az átláthatóság hiánya erősíti azokat az indokolt felvetéseket,
amelyek szerint rendkívül kérdéses, vajon az Alkotmányban vannak-e
valóban érvényesíthető alkotmányos garanciák a mindenkori parlamenti
pártok törvényellenes túlhatalma ellen. Nem védhető, hogy az AB nyilvánosan elérhető, világhálós felületein
ellenőrizhetetlen, mit is tartalmaznak ténylegesen a népszavazási
kezdeményezések OVB általi elutasítása ellen benyújtott kifogások.
Így az AB tetszése szerint kiválogathatja, hogy saját, felülvizsgáló
határozatának indokoló részében egy kifogás mely jogi érveit
szerepelteti, vagy hallgatja el.
Nehezen elképzelhető, hogy vannak még az alkotmányjogban tájékozott
és egyúttal a közjó iránt elkötelezett szakemberek, akik nem tartják
a demokráciával összeférhetetlennek, sőt, annak meglétét is
kérdésessé tevő szabályozásnak, hogy hazánkban minden, feladata
szerint lényeges alkotmányos garanciális testület tagjait, valamint
az ezek ellenőrzésére hivatottakat is (mint az OVB-t és az
Alkotmánybíróságot) a mindenkori parlamenti pártok választják meg.
Nem lehet nem észrevenni azt se, hogy minden esetben, amikor az
említett pártok ráhatása némileg meggyengülni látszik az egyébként
általuk létrehozott, tehát erős kritikával, elvi alapon akár
komisszár-testületeknek is nevezhető grémiumok felett, a pártok
bekeményítenek, és szabotálják a jogosan függetlenedni vágyó
testületek tagságának kiegészítését, vagy akár elnökének
megválasztását is.
Hosszan sorolhatók a jogállamiságot megalázó példák akár az OVB, az
Állami Számvevőszék (ÁSZ), az Országos Rádió és Televízió Testület
(ORTT), az Alkotmánybíróság, de akár a Magyar Köztársaság
államfőjének megválasztása kapcsán is. A parlamenti pártokra és politikai közéletünk színvonalára nézve
történelmileg a leginkább szégyenletesek éppen a jelenlegi államfő
megválasztásának körülményei voltak.
A teljes írás: www.abosz.hu/OVB_AB_manipulacios_erveles-e.pdf
Budapest, 2010-01-26
Pós Péter, az ABOSZ elnöke
Kiadó: Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az
OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a
közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tájékoztatjuk Kedves Olvasóinkat, hogy a Nemzeti Közleménytár valamennyi közleményét a megújult mti.hu oldalon találják. 2024. december 31-ig – a megújult felület mellett – még erről az oldalról is elérhetőek az OS közlemények. Az Országos Sajtószolgálatról Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|