|
|
2012. február 2., csütörtök 08:57 |
Rogán Abu Dhabiból Budapest ellen? |
|
Budapest, 2012. február 2., csütörtök (OS) - Rogán Antal az
elmúlt tizenöt hónapban nagyjából 5 percet foglalkozott a Fővárosi
Közgyűlésben a főváros ügyeivel. Furcsa hogy most Abu Dhabiból üzent
Budapestnek. |
A Budapesti Közlekedési Központ többmilliárdos költésének
számonkérését, vagy ha azt nem lehet megszüntetésének javaslatát az
MSZP fővárosi frakciója már korábban felvetette, így Rogán Antal ez
irányú javaslatát a kirobbant botrány után, hiteltelennek tekintjük.
A BKK, amolyan kisgömböcként, mint egy fekete lyuk bő másfél éve
nyeli a pénzt, érdemi munkát, eredményt azonban nem sikerült
felmutatnia. Amire a BKK eredményként hivatkozik az előző
városvezetésben elkezdett európai uniós projektek felsorolása.
Új fejlesztések indítására a csapat képtelen volt, ugyanakkor
elkezdett folyamatokat állítottak le. Rovásukra írható többek között
a 93 troli és 96 villamos járműbeszerzési projektjének
parkolópályára kerülése, amivel mintegy 120 milliárd forintos
járműcserétől esett el a főváros. Nem értjük, hogy új buszok helyett
miért régi, használt buszokat vesznek gyanús körülmények között.
Rogán Antal javaslata azonban a vegytiszta cinizmus újabb állomása.
Rogán Antal kerületi polgármester, a főváros és az Országgyűlés
gazdasági bizottságainak elnöke most úgy tesz, mintha semmi köze nem
lenne a BKK létrejöttéhez, a közösségi közlekedés alakulásához, az
összeomlás szélére sodort közlekedési rendszerhez. Úgy tesz, mintha
nem tudná, a Fidesz belső játszmái folyamatosan ártanak a
fővárosnak. Érdemi lépések és döntések helyett a nyilvánosság előtt
vívják politikai harcukat, miközben a BKV csődje egyre közelebbi
lehetőség. Továbbra sem tudjuk, hogy mikor óhajtja a kormány
folyósítani szerződéses kötelezettségének megfelelően a közösségi
közlekedésre szánt 32 milliárd forint hozzájárulást. Továbbra sem
tudjuk, hogy milyen újabb adókkal akarják helyettesíteni az általuk
felélt forrásokat.
Az IMF pont a tegnap fogalmazta meg szakmai kritikáját, a kormány
felelőtlen politikájával kapcsolatban, mivel a kabinet kivonult a
közösségi közlekedési vállalat finanszírozásából.
Rogán Antalnak - a Fidesz celebjeként - az ország ”összes”
gazdasági bizottságának elnökeként és az IMF tárgyalási
delegációjának tagjaként, nagyon komoly felelőssége és befolyása
van arra, hogy tegyen a város közlekedési rendszerének
megmaradásáért. Újabb adók és a fővárosi fideszes hidegháború újabb
fejezete helyett inkább ezzel kellene foglalkoznia.
Elég volt a mellébeszélésből! Várjuk, hogy a Fidesz-KDNP frakciója
előálljon megoldási javaslatával, világossá tegye, hogyan oldaná meg
a Fidesz által okozott csődközeli helyzetet, vagy ha másként nem,
mikor tartja be az előző kormány idején már elfogadott
együttműködést és a megoldást jelentő szerződés pontjait.
Mert ha a közösségi közlekedés összeomlik, akkor már mindegy lesz,
ki a felelős. Annak következményeit nem csak Fidesz, hanem minden
budapesti és minden magyar állampolgár elszenvedi majd.
Ezt akarják megkockáztatni?
Fővárosi Közgyűlés MSZP frakciója
Kiadó: MSZP
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az
OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a
közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tájékoztatjuk Kedves Olvasóinkat, hogy a Nemzeti Közleménytár valamennyi közleményét a megújult mti.hu oldalon találják. 2024. december 31-ig – a megújult felület mellett – még erről az oldalról is elérhetőek az OS közlemények. Az Országos Sajtószolgálatról Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|