|
|
2012. augusztus 3., péntek 12:01 |
Még egyszer az autóbuszos felszállási sorrendről |
|
Budapest, 2012. augusztus 3., péntek (OS) - A Nemzeti
Fejlesztési Minisztérium az alábbiakra hívja fel Lukács Zoltán
országgyűlési képviselő és más műkedvelő jogértelmezők szíves
figyelmét: |
Az autóbuszos felszállási sorrendet meghatározó, következetesen
félremagyarázott rendelkezésekhez hasonló előírások 1981 óta
léteznek a hazai közösségi közlekedésben. Mégsem hozhatók az elmúlt
évtizedekből tömeges példák az utasok méltánytalan hátrasorolására.
Leginkább azért, mert a busztársaságok mostanáig sem hagytak senkit
a megállókban. Erre a jövőben sem kell számítani. A
személyszállítási törvény hatályba lépése nyomán pontosított
szabályozás kizárólag rendkívüli, rendkívül ritkán előforduló
esetekben alkalmazandó. Például akkor, ha baleset vagy kedvezőtlen
időjárási körülmények miatt egy vagy több járat kimarad, és több
autóbuszra való utas gyűlik össze az állomáson. Rendes körülmények
között ugyanis a szolgáltatók az évtizedes gyakorlatnak megfelelően
több autóbusz (az azonos járatszámon közlekedő ún. másodrész,
harmadrész) beállításával tesznek eleget a megnövekedett utazási
igényeknek. Az országos forgalomban (a 100 km feletti utazások
esetében) az adott járatra előre megváltott jeggyel rendelkezők
azért élveznek elsőbbséget, mert ők a már kifizetett jegyet más
járaton nem használhatják fel. A bérletesek ezzel szemben a
regionális vagy elővárosi járatokon is eljuthatnak úti céljukhoz. A
bérletes utazás ekkora távolságokon amúgy sem jellemző. A kismamák
és mozgásukban korlátozottak nevesítése az alaptalan kritikákkal
szemben éppen hogy jelentős eredmény esélyegyenlőségi szempontból. A
jelenleg érvényes szabályozás ugyanis nem említi külön, míg a
márciustól hatályos előírások az uniós rendelkezésekhez igazodva
kiemelten kezelik e csoportokat. A témában megjelent, szándékos
vagy tudatlanságból fakadó félreértéseken alapuló támadások
elsősorban nem azért károsak, mert ok nélkül tüntetik fel rossz
színben a szakminisztériumot. Az ügybuzgó érdekvédő szerepében
tetszelgők éppen a megóvni kívánt utasoknak ártanak azzal, hogy a
könnyű haszon reményében félrevezetik őket. Az alaptalan vádak másik
nagy kárvallottja az évtizedes mulasztások miatt súlyos
nehézségekkel küzdő közösségi közlekedés lehet. Pedig ez az ár
biztosan magas néhány népszerűnek tűnő mondatért, gesztusért.
Kiadó: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az
OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a
közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tájékoztatjuk Kedves Olvasóinkat, hogy a Nemzeti Közleménytár valamennyi közleményét a megújult mti.hu oldalon találják. 2024. december 31-ig – a megújult felület mellett – még erről az oldalról is elérhetőek az OS közlemények. Az Országos Sajtószolgálatról Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|