OS Országos Sajtószolgálat
2024. november 21. csütörtök
Ismertető


2012. augusztus 3., péntek 12:01

Még egyszer az autóbuszos felszállási sorrendről
    Budapest, 2012. augusztus 3., péntek (OS) - A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az alábbiakra hívja fel Lukács Zoltán országgyűlési képviselő és más műkedvelő jogértelmezők szíves figyelmét:

    Az autóbuszos felszállási sorrendet meghatározó, következetesen félremagyarázott rendelkezésekhez hasonló előírások 1981 óta léteznek a hazai közösségi közlekedésben. Mégsem hozhatók az elmúlt évtizedekből tömeges példák az utasok méltánytalan hátrasorolására. Leginkább azért, mert a busztársaságok mostanáig sem hagytak senkit a megállókban. Erre a jövőben sem kell számítani.   A személyszállítási törvény hatályba lépése nyomán pontosított szabályozás kizárólag rendkívüli, rendkívül ritkán előforduló esetekben alkalmazandó. Például akkor, ha baleset vagy kedvezőtlen időjárási körülmények miatt egy vagy több járat kimarad, és több autóbuszra való utas gyűlik össze az állomáson. Rendes körülmények között ugyanis a szolgáltatók az évtizedes gyakorlatnak megfelelően több autóbusz (az azonos járatszámon közlekedő ún. másodrész, harmadrész) beállításával tesznek eleget a megnövekedett utazási igényeknek.   Az országos forgalomban (a 100 km feletti utazások esetében) az adott járatra előre megváltott jeggyel rendelkezők azért élveznek elsőbbséget, mert ők a már kifizetett jegyet más járaton nem használhatják fel. A bérletesek ezzel szemben a regionális vagy elővárosi járatokon is eljuthatnak úti céljukhoz. A bérletes utazás ekkora távolságokon amúgy sem jellemző.   A kismamák és mozgásukban korlátozottak nevesítése az alaptalan kritikákkal szemben éppen hogy jelentős eredmény esélyegyenlőségi szempontból. A jelenleg érvényes szabályozás ugyanis nem említi külön, míg a márciustól hatályos előírások az uniós rendelkezésekhez igazodva kiemelten kezelik e csoportokat.   A témában megjelent, szándékos vagy tudatlanságból fakadó félreértéseken alapuló támadások elsősorban nem azért károsak, mert ok nélkül tüntetik fel rossz színben a szakminisztériumot. Az ügybuzgó érdekvédő szerepében tetszelgők éppen a megóvni kívánt utasoknak ártanak azzal, hogy a könnyű haszon reményében félrevezetik őket. Az alaptalan vádak másik nagy kárvallottja az évtizedes mulasztások miatt súlyos nehézségekkel küzdő közösségi közlekedés lehet. Pedig ez az ár biztosan magas néhány népszerűnek tűnő mondatért, gesztusért.
    Kiadó: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

-------------------------------------------------------------------

    Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
    Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott  közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
    (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


 
Tájékoztatjuk Kedves Olvasóinkat, hogy a Nemzeti Közleménytár valamennyi közleményét a megújult mti.hu oldalon találják. 2024. december 31-ig – a megújult felület mellett – még erről az oldalról is elérhetőek az OS közlemények.



Az Országos Sajtószolgálatról

Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.