|
 |
2007. október 11., csütörtök 16:10 |
 Hazugság nem lehet a jogalkotás alapja (1. rész) |
|
Budapest, 2007. október 11., csütörtök (OS) - A magyar valóság
ma a demokrácia jelmezébe bújtatott hétköznapi diktatúráról, és
legjobb eszközéről, a hazugság kiterjedt és következetes
alkalmazásáról szól. Magyarországon ma demokrácia van az Alkotmány
papírlapjain, feltéve, ha a kérdést elegendő távolságból
érdektelenül, vagy éppen az ország még alaposabb kifosztásának
érdekétől vezérelt szemmel vizsgáljuk. A részletes vizsgálódásra nem
vállalkozók számára még a jogszabályokban leírtak is demokratikus
jogállami képet mutatnak. Magyarország hétköznapi valóságában
azonban nincs demokrácia, az állam legfőbb hatalomgyakorlói köre,
nap mint nap durván megsérti az alkotmányos népszuverenitás
legelemibb elveit, tehát erőszakos hatalomgyakorlást folytat. |
Mindezt abban a csak számukra megnyugtató tudatban tehetik, hogy
Alkotmányunk az erőszakos hatalomgyakorlást látszólag teljesen
feleslegesen tiltja, hiszen az erőszakos állam legfőbb végrehajtó
szerve, az erőszakos Kormány ellen csak nála lehet, egyébként
feleslegesen panaszkodni.
A magyar törvények alapján az ügyészség például nem vizsgálhatja az
egyszerű többségi mandátumával alkotmányellenesen és szemérmetlenül
visszaélő erőszakos Kormány törvénysértő jogalkotó tevékenységét, és
ugyanígy nem minősítheti az igazságszolgáltatás sem az erőszakos
hatalomgyakorlás szintén alkotmánysértő hátterét ugyanilyen egyszerű
többség alapján biztosító parlament jogsértő cselekedeteit. A
politikai bűnözés tehát hazánkban nem tilos, a büntetőtörvénykönyv
számára ismeretlen fogalom, azaz megengedett.
Utólagos ellenőrzési lehetőséget egyedül az Alkotmánybíróság
biztosít, de ennek hatékonyságát jól jellemzi, hogy a parlament
minden gátlás nélkül sorozatosan figyelmen kívül hagyja az
alkotmánybírók olyan, elvben kötelező határozatait, amelyek a
törvényhozókat határidő megadásával, konkrét törvényi szabályozások
megalkotására szólítják fel. Az erőszakos hatalomgyakorlók az Alkotmánybíróságnak pusztán az
alkotmánysértő törvényeket megsemmisítő döntéseit nem tudják
kijátszani, ezek a döntések azonban éppen az ilyen jogszabályok
sorozatos áterőltetése miatt csak nagyon későn születnek meg, tehát
gyakran nem alkalmasak a károkozás időben történő meggátlására.
A magyar egészségügyet a két kormánypárt minden komolyabb választói
akaratot felrúgó koalíciós megállapodása alapján kialakított,
részletesnek hazudott jogalkotási koncepció alapján akarják néhány
hónap alatt az eddigieknél is brutálisabban felforgatni úgy, hogy a
koncepciónak már a címe (Az egészségbiztosítási rendszer
átalakítása: az új egészségpénztári rendszer) is igénytelen,
szakmailag értelmetlen, alcímének (a társadalmi vita és a koalíciós
megállapodás alapján kialakított részletes jogalkotási koncepció)
kezdete pedig közönséges hazugság.
(folytatás a 2. részben)
Pós Péter az Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége (ABOSZ) elnöke a Nemzeti Egészségügyi Kerekasztal (NEK) állandó résztvevője a Nemzeti Egészségügyi Tanács (NET) tagja
Kiadó: Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az
OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a
közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|