|
 |
2011. május 9., hétfő 16:17 |
 Az ország képviselőit az Ország Házába! (1. rész) |
|
Budapest, 2011. május 9., hétfő (OS) - A húsvétot követő napon,
április 26.-án, az ünnepet szándékosan meg nem zavarva, addig
jellemzően fel nem tett kérdésekkel kétrészes OS közlemény jelent
meg a frissen aláírt Alaptörvény ellentmondásairól. A cím nem volt
érdektelen: Alkotmánycsere örvén a nép jogfosztásának törvénybe
iktatása? Az összeállítás minden demokrácia legfontosabb
alapfeltételei közül hatnak a súlyos hiányát illetve durva sérelmét
vetette fel, kétségkívül ellenőrizhető módon. A közleményt
diktatúrákra jellemző mértékű csend, és szinte tökéletes elhallgatás
követte. Tegyük fel ismét a kérdést: Kiknek az érdekében? |
A hat indokolt felvetés - az Alkotmányban deklarált népszuverenitás megszüntetését, - a választási törvények népszavazási úton való megváltoztatásának
friss megtiltását, - az alapvető jogok és kötelességek tételes felsorolásának
megszüntetését, - az Alkotmánybíróság garanciális eljárásának kezdeményezésére
vonatkozó, eddig bárki számára fennálló jog megszüntetését, - az egyesülési jog alkotmányi szabályozásának igen kétségesen
indokolható, és a pártok javára elmozduló átalakítását, - és az Alaptörvénynek a békés gyülekezés jogára vonatkozó,
lényegesen kurtított szabályozását feszegette, mely már nem is
biztosítja ennek a minden demokráciában vitathatatlan alapjogként
kezelt jognak a szabad gyakorlását.
Az előbbi, államrendszert meghatározó súlyú szabályozások csendes
megváltoztatása, majd a leírt felvetések teljes elhallgatása felvet
egy mindegyiknél fontosabb kérdést.
Valóban az ország népének képviselői ülnek a többpárti, de ettől még
nem feltétlenül demokratikusan működő parlamentben? Lehetséges, hogy nem az ország képviselői töltik meg az Ország
Házát, hanem egypárti képviselők helyett csak több, a nép végső
érdekei ügyében egymástól nem is túlzottan különböző párt képviselői
foglalták el a parlamentet, és használják azt pártok házaként?
Nyilván nem volt véletlen, hogy a parlamenti tömb villámgyorsan
népszavazási tiltólistára tette a választási törvényeket, miután
2011. január 18.-án az Alkotmánybíróság két olyan határozatot is
hozott, amelyek súlyosan veszélyeztették a többpárti csendben
megvalósuló, hallgatólagos vagy mutyi-alapú párturalmat. Azt a
pártdiktatúrát, amely már alaptörvénybe írtan látszik felváltani a
nép elmúlt két évtizedben is csak hazug módon szuverénnek állított
hatalmát.
Az AB két határozata szerint népszavazási aláírások gyűjthetők a
következő kérdésekhez:
Akarja-e Ön, hogy az országgyűlési választásokon az egyéni
választókerületi jelölés módja megváltozzon úgy, hogy a jelenlegi
legalább hétszázötven helyett, csak legalább kétszáz
választópolgárnak az aláírásával hitelesített ajánlására legyen
szükség?
Akarja-e Ön, hogy az országgyűlési választásokon az egyéni
választókerületi jelölés módja megváltozzon úgy, hogy minden
választópolgár abban az egyéni választókerületben, amelyben a
lakóhelye van, a jelenlegi egy helyett legfeljebb három egyéni
választókerületi jelöltet ajánlhasson?
(folytatás!)
Kiadó: Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az
OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a
közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|