|
|
2012. június 12., kedd 17:56 |
Az utasok fizetik a taxit, mégsem kérdezi meg őket a BKK |
|
Budapest, 2012. június 12., kedd (OS) - |
A Budapesti Közlekedési Központ mélyrehatóan szabályozni kívánja a
taxiközlekedést Budapesten. Egyesületünk, mint az Európai Utasok
Szövetségének (EPF) magyar tagszervezete, örömmel értesült a
kezdeményezésről, mivel a taxiközlekedés régóta szabályozásért
kiált. Sajnos a BKK által szervezett egyetlen egyeztetés
eredménytelen volt, a feltett kérdéseinkre a BKK vezetői nem voltak
hajlandóak válaszolni, a tervezett szabályozás szövegét pedig nem is
ismertették. Mivel a helyzet azóta sem változott, ellenben
mindenféle híresztelések keringenek, ezért kényszerűségből a
nyilvánossághoz fordulunk. Újfent feltesszük kérdéseinket a
BKK-nak, hátha a titkolózásnak vége szakad és megismerhetjük, mit is
terveznek az utazóközönség feje felett. Legyenek szívesek és
mutassanak rá, mely pontja a rendelet-tervezetnek: - segíti elő,
hogy a hiénák eltűnjenek az utakról? - segíti elő, hogy növekedjék a
bizalom a taxiszolgáltatással kapcsolatban, és az utasok bátran le
merjék inteni bármelyik kocsit? - akadályozza meg az órák
pörgetését, az utasok átverését? - teszi lehetővé, hogy az utasok
messziről is felismerhessék, melyik taxis szerveződés kocsija
érkezik, hogy választhassanak a fuvarozók közül? - teszi lehetővé,
hogy az agglomerációs fuvarok kapcsán ne büntessék az utasokat és
elfogadható tarifarendszer alakuljon ki (Budaörs pl. közelebb van a
belvároshoz, mint Zugló!)? - nyújt előnyöket azoknak a
vállalkozóknak, melyek kifejezetten taxizási célból épített, másra
nem használható kocsikkal szolgáltatnak (pl. londoni, New York-i
típusterv szerinti kocsik), így az utasok számára magasabb szintű
szolgáltatást nyújtanak? Legyenek szívesek és magyarázzák meg: -
mitől lesz jobb az utazóközönségnek az, hogy a versenyhelyzet
helyett központi áremeléssel sújtja őket a BKK? - hol van az a
felhatalmazás, amely szerint a BKK saját kénye-kedve szerint
szabályozhatja a taxik megjelenését, egy a városképet alapvetően
meghatározó elemet, Budapest lakossága véleményének megkérdezése
nélkül? Önmagában az, hogy végre foglalkoznak a taxiközlekedés
problémakörével, méltánylandó, ám az eddigi ötletrohamok kapcsán az
utas, mint a rendszer finanszírozója finoman szólva sem látszik a
szabályozás nyertesének. Egy fix tarifa, azonos autókkal együtt
nemcsak megöli az utasokért folytatott versenyt, de az utazóközönség
szerteágazó igényeit sem elégíti ki. Az egykaptafa könnyen arra is
kényszerítheti az üzemeltetőket, hogy a járműveiken spóroljanak,
összességében így a minőség javulására egyáltalán nem látszik
garancia, sőt. A VEKE attól tart, a taxisokra rótt plusz terhek
miatt növekedni fog az órapörgetős, átveréses esetek száma és pont
azok a szolgáltatók szorulnak majd ki, amelyek az utasokért
versenyezve kívántak dolgozni. Várjuk a BKK reagálását a feltett
kérdésekre. Ha nem tudnak rájuk megnyugtatóan válaszolni, kérjük
hogy semmilyen tervezetet ne terjesszenek a Fővárosi Közgyűlés elé,
és kezdjék elölről, ezúttal már érdemben az egyeztetéseket.
Kiadó: Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület VEKE
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az
OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a
közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tájékoztatjuk Kedves Olvasóinkat, hogy a Nemzeti Közleménytár valamennyi közleményét a megújult mti.hu oldalon találják. 2024. december 31-ig – a megújult felület mellett – még erről az oldalról is elérhetőek az OS közlemények. Az Országos Sajtószolgálatról Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|