|
|
2012. július 3., kedd 07:52 |
Rajt előtt a Kékszalag: jön Ainslie és segített a fűrészes ember |
|
Budapest, 2012. július 3., kedd (OS) - A
Szentkirályi-Principessa libera felkészülésének utolsó mozzanatai
zajlanak. Megérkezett és csatlakozott a csapathoz Ian Ainslie
ezüstérmes olimpikon vitorlázó, a kritikus vízmélység problémájára a
fűrész kínált megoldást: 20 centit levágtak a hajó uszonyából. |
A dél-afrikai versenyvitorlázó idén a Szentkirályi-Principessa
csapat tagjaként vesz részt a Kékszalagon. A johannesburgi
születésű, 46 éves Ainslie három olimpián is képviselte hazáját.
Legjobb eredményei között szerepel az atlantai nyári játékokon
megszerzett ezüstérem, valamint a vitorlázók világranglistáján
2009-ben elért 10. helyezése is. A dél-afrikai vitorlázó számára nem
ismeretlen a Balaton, számos regattán vett már részt, a Kereked
Vitorlásklub színeiben gyakran láthatjuk őt a rangosabb hazai
versenyek élmezőnyében. Elsősorban taktikai tudásával és
tapasztalataival segíti a Rauschenberger Miklós kormányozása alatt
futó, a Balaton egyik leggyorsabb és legszebb hajóját, a
Szentkirályi-Principessát. A Forma1 világából már jól ismert
súly-lóerő arány a hajózásban is kulcskérdés. A vitorlafelület - ami
a szélenergiát alakítja át tolóerővé – mérete és a hajó tömege
együttesen határozzák meg a sebesség dimenzióját. Minél nagyobb
vitorlázat és minél kisebb súly; erre törekednek a
versenyvitorlázók. A Szentkirályi-Principessa menetstabilitását
biztosító tőkesúly, illetve uszony ilyen megfontolásból már az előző
években is egyre könnyebb és rövidebb lett. Idén azonban nem csupán
a "lóerők" utáni hajsza, hanem a kritikus szintre süllyedt balatoni
vízállás is szükségessé tette a további drasztikus beavatkozást. Ez
a hajó akár 40-45 km/órás sebességre is képes. Ennél a tempónál a
vízbeesés már vetekszik a betonkeménységű felületre érkezés
élményével és következményeivel. Az uszonyból mintegy 20 centit le
kellett fűrészelni, hogy az ne akadjon el a mederfenékben, s így
elkerüljék a megtorpanást, s az azzal járó esetleges baleseteket. Ez
a beavatkozás a hajó stabilitását rontotta, így a 14 fős
legénységnek minden pillanatban éberen kell figyelnie az egyensúly
megtartására. Biztosak lehetünk benne, hogy idén is kiélezett
küzdelem várható, s a Szenkirályi-Principessa az egytestűek
zászlóshajójaként fog megmérkőzni a technikai megoldások új
generációját képviselő katamaránokkal, többtestű hajókkal. Indulhat
hát a show: a manézs a Balaton, a trapézon pedig válogatott
legénység mutatja be lélegzetállító produkcióját! Film:
http://www.youtube.com/watch?v=91psnM-pgho
Kiadó: Principessa Yacht Club
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait
minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az
OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a
közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
|
|