OS Országos Sajtószolgálat
2017. december 13. szerda
Ismertető


2012. július 3., kedd 07:52

Rajt előtt a Kékszalag: jön Ainslie és segített a fűrészes ember
    Budapest, 2012. július 3., kedd (OS) - A Szentkirályi-Principessa libera felkészülésének utolsó mozzanatai zajlanak. Megérkezett és csatlakozott a csapathoz Ian Ainslie ezüstérmes olimpikon vitorlázó, a kritikus vízmélység problémájára a fűrész kínált megoldást: 20 centit levágtak a hajó uszonyából.

    A dél-afrikai versenyvitorlázó idén a Szentkirályi-Principessa csapat tagjaként vesz részt a Kékszalagon. A johannesburgi születésű, 46 éves Ainslie három olimpián is képviselte hazáját. Legjobb eredményei között szerepel az atlantai nyári játékokon megszerzett ezüstérem, valamint a vitorlázók világranglistáján 2009-ben elért 10. helyezése is. A dél-afrikai vitorlázó számára nem ismeretlen a Balaton, számos regattán vett már részt, a Kereked Vitorlásklub színeiben gyakran láthatjuk őt a rangosabb hazai versenyek élmezőnyében. Elsősorban taktikai tudásával és tapasztalataival segíti a Rauschenberger Miklós kormányozása alatt futó, a Balaton egyik leggyorsabb és legszebb hajóját, a Szentkirályi-Principessát.   A Forma1 világából már jól ismert súly-lóerő arány a hajózásban is kulcskérdés. A vitorlafelület - ami a szélenergiát alakítja át tolóerővé – mérete és a hajó tömege együttesen határozzák meg a sebesség dimenzióját. Minél nagyobb vitorlázat és minél kisebb súly; erre törekednek a versenyvitorlázók. A Szentkirályi-Principessa menetstabilitását biztosító tőkesúly, illetve uszony ilyen megfontolásból már az előző években is egyre könnyebb és rövidebb lett. Idén azonban nem csupán a "lóerők" utáni hajsza, hanem a kritikus szintre süllyedt balatoni vízállás is szükségessé tette a további drasztikus beavatkozást. Ez a hajó akár 40-45 km/órás sebességre is képes. Ennél a tempónál a vízbeesés már vetekszik a betonkeménységű felületre érkezés élményével és következményeivel. Az uszonyból mintegy 20 centit le kellett fűrészelni, hogy az ne akadjon el a mederfenékben, s így elkerüljék a megtorpanást, s az azzal járó esetleges baleseteket. Ez a beavatkozás a hajó stabilitását rontotta, így a 14 fős legénységnek minden pillanatban éberen kell figyelnie az egyensúly megtartására.   Biztosak lehetünk benne, hogy idén is kiélezett küzdelem várható, s a Szenkirályi-Principessa az egytestűek zászlóshajójaként fog megmérkőzni a technikai megoldások új generációját képviselő katamaránokkal, többtestű hajókkal. Indulhat hát a show: a manézs a Balaton, a trapézon pedig válogatott legénység mutatja be lélegzetállító  produkcióját!  Film: http://www.youtube.com/watch?v=91psnM-pgho
    Kiadó: Principessa Yacht Club

-------------------------------------------------------------------

    Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
    Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott  közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
    (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


Az Országos Sajtószolgálatról
Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli. Az OS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.
RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.